11.07.04 Gotenstraße

Det har varit dåligt väder några dagar nu. Jämngrå himmel och ideliga regnskurar och tack gode gud för det för jag pallar inte mer gloriös berlinsommar nu, inga mer genomskinliga kvällshimlar, inga mer skuggiga trädkantade gator, inga fler improviserade trottoarserveringar jag i alla fall snart ska lämna. För nåt annat lika bra naturligtvis: för svensk sommar och för Göteborg, för människor jag saknar, för massa saker som är bra och rätt just nu och allt. Och man kunde ju tro att det skulle stilla separationsnojorna men det gör det alltså inte. Inte ett jävla dugg. Berlinsentimentaliteten galopperar vilt (å den här lägenheten! å de här gatorna! å den här tunnelbanan, de här trappuppgångarna å den här vadsomhelst – inklusive allt jag någonsin stört mig på och svurit över men som nu plötsligt är BARA FINT) och jag hänger på så gott jag kan och försöker hålla mig balanserad och mogen och stabil. Det går alltså sådär. Jag skriver listor och sorterar och kedjeläser Maria Lang och flippar lite ibland, över jobb (som inte finns), över lägenhet (som inte heller finns) och över Berlin (som finns i allra högsta grad men som Jag Inte Gjort Tillräckligt Av de här åren).

Just nu sorterar jag. Foton, berlinfoton. Det är osäkert om det hjälper mer än det stjälper men med är i alla fall sortering och sortering är bra.

 

 

 

