Eftermiddag i Trädgårdsföreningen med brittsommarsol, brittsommarvärme och jätteblå brittsommarhimmel och varför i hela världen har jag inte varit här ordentligt innan? Det är ju fantastiskt – vill aldrig gå härifrån nu. Växter med skyltar: gräs, rosor, ringblommor och massa annat jag inte har en aning om vad det är. Stålkantade gräsmattor, grusgångar. Några småfåglar badar i en vattenpöl och det är folk överallt: på lekplatsen, på gräset, på bänkar i solen och bänkar i skuggan, på caféets uteservering. Barnet har somnat i vagnen efter två amningar på två olika bänkar. Nu sitter jag på en tredje, i skuggan under ett träd vars latinska namn jag alldeles säkert kan ta reda på om jag vill och om jag inte hade fint besök att möta vid tåget skulle jag stanna här tills de stänger.

ImageImageImageImageImageImage

